Apostem per l’autonomia a les escoles

PER QUÈ APOSTEM PER L’AUTONOMIA?

Perquè els i les alumnes han de ser protagonistes del seu temps, no subjectes passius. Creiem imprescindible que participin de forma activa en la seva estona de dinar i que l’equip de monitoratge els acompanyi fomentant la seva autoregulació i l’aprenentatge d’hàbits i valors (solidaritat, companyonia, paciència, el respecte als companys…). Volem que l’estona de migdia sigui un moment relaxat i agradable, sense crits ni situacions estressants, potenciant els hàbits alimentaris saludables.

L’equip de monitoratge ha de saber i procurar transmetre valors i hàbits socials, ha d’implicar als i les alumnes en la presa de decisions i en el coneixement de les seves necessitats i del seu propi cos. Volem motivar a participació de l’alumnat per crear un espai on els donem responsabilitat, on se sentin implicats i motivats.

COM HO FEM?

Els alumnes són els encarregats de parar i desparar taula. Es deixa al seu abast tot el necessari per fer-ho i l’equip de monitors s’encarrega de donar suport en les tasques. Els monitors serveixen les safates i bols del menjar a les taules i per torns, cada alumne, se serveix la quantitat que vol (sempre respectant els mínims nutricionalment necessaris i tenint en compte que és important no llençar menjar i que en quedi per la resta de companys). Es repeteix amb el segon plats i postres.

En finalitzar el dinar els encarregats netegen les taules i escombren les possibles restes de menjar amb l’ajuda i suport dels monitors/es.


Seguint el projecte educatiu de cada l’escola, on és primordial la mirada educativa, Ecoarrels ajuda a potenciar l’autonomia dels alumnes a l’estona del migdia.

Volem que els nens i nenes que passen el temps de migdia a l’escola desenvolupin una actitud positiva. L’espai del migdia està carregat de factors emocionals, afectius i socials que no es poden obviar. Afavorir la tranquil·litat, respectar el ritme de cada nen i nena a l’hora de menjar, envoltar-se d’un entorn estèticament agradable (parant taula, fent ús d’estovalles i tovallons de roba) són aspectes que contribueixen a afavorir un ambient càlid, en què els nens i nenes poden gaudir del menjar.

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les cookies. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca