Blog

EL QUE HEM ESCRIT

Consells per un berenar deliciós i saludable

Arriba mitja tarda, els nens i nenes surten de l’escola i afamats desitgen menjar-se el seu berenar. Alguns porten l’esmorzar a la motxilla, d’altres el duen els familiars que l’esperen a la sortida. Sigui com sigui ens interessa que aquest esmorzar sigui el més nutritiu possible sense renunciar al plaer d’un bon berenar i això a vegades pot ser tot un repte.

Avui parlem una mica sobre el berenar i us proposo 3 receptes saludables per gaudir d’aquest àpat mentre nodrim el nostre cos. Com vàrem parlar en l’article “Esmorzem? Mites i consells al voltant del primer àpat del dia”  hi ha molts mites i interessos comercials per part de la indústria alimentària al voltant de l’esmorzar i sens dubte el berenar tampoc se’n salva.

Productes processats amb paquets fàcils de transportar, plens d’atractius dibuixos infantils, els gustos cruixents, dolços, plens de sucre… us sonen? Són el recurs habitual de moltes famílies, però… són aquests productes adequats per mantenir la salut dels més petits? La resposta és clara: aquests productes a part de ser molt poc saludables i estar relacionats amb moltes malalties metabòliques, tampoc ajuden el rendiment intel·lectual dels infants.

Alternatives saludables

Avui us proposo 3 alternatives saludables elaborades amb ingredients plens de nutrients que donaran als vostres fills l’energia que necessiten després d’un dia intens a l’escola. Són receptes senzilles de preparar i estic segura que els encantarà participar! Què hi ha més gratificant que un berenar deliciós i saludable que a més a més has elaborat tu mateix?

Si com a pares i mares el que us preocupa és el temps, us proposo preparar diversos berenars el cap de setmana per tenir-los llestos durant la setmana. A part de les receptes que us proposo, cal tenir en compte que hi ha berenars la mar de bons i saludables que no necessiten preparació com per exemple:

● Una peça de fruita
● Un iogurt natural
● Fruits secs
● Entrepà d’hummus o alvocat…

Per altres berenars saludables i ràpids, us pot donar idees el post i la infografia que trobareu a un anterior post a la nostra web: “Esmorzem? Mites i consells al voltant del primer àpat del dia”.

Així doncs us deixo amb les receptes perquè cuineu amb juntament amb els petits xefs de la casa. Si feu les receptes les podeu compartir a les xarxes socials i etiquetar-nos a @ecoarrels_menjadors. Ens farà molta il·lusió veure les vostres creacions!

Recepta 1: Galetes de civada i xocolata

Ingredients:
● 120g de flocs de civada
● 2 plàtans madurs
● 1 ou
● 70g d’oli de coco
● 2 culleradetes de canyella en pols

Preparació:

 

  1. Preescalfar el forn a 180ºC
  2. Triturar els flocs de civada amb una batedora fins que es faci farina.
  3. Afegir els plàtans madurs, l’oli de coco, l’ou i la canyella en pols. Triturar fins a aconseguir una massa homogènia.
  4. Deixeu reposar la massa aproximadament una hora a la nevera.
  5. Quan ja hagi reposat la massa, fer la forma de les galetes i posar-les sobre un paper antiadherent a la safata del forn.
  6. Fornejar durant 20-25 min fins que veieu que les galetes han quedat cuites.

 

Comentari:
Aquesta recepta queda genial amb un iogurt natural o acompanyant les galetes d’una peça de fruita! Si t’agraden els batuts també en pots preparar una casa, escull les fruites que més t’agradin i tritura-les. Mmm ja veuràs que bo!

Recepta 2: Roques de fruits seca i xocolata

 

Ingredients:
● 125g de fruits secs. Pots utilitzar els que vulguis, jo he utilitzat anacards.
● 170g de xocolata negre 85% o més

Preparació:

 

  1. Trossejar els fruits secs amb un ganivet de manera que quedin trossets mitjans.
  2. Desfer la xocolata al bany maria.
  3. Un cop desfeta afegir els fruits secs trossejats a dins del bol on hi ha la xocolata desfeta.
  4. Amb l’ajuda d’una cullera vés traient cullerades de xocolata i fruits secs i posa’ls sobre un paper antiadherent.
  5. Deixa’ls refredar i llest!

Avís:
Ep! Aquesta recepta és deliciosa i addictiva! S’ha de consumir amb moderació. Podem optar per menjar dues roques amb una peça de fruita.

 

 

 

Recepta 3 mini pancakes de civada


Ingredients:
● 100 Tassa de flocs de civada
● 180 ml de beguda vegetal
● 1 ou
● oli d’oliva

Preparació:

 

  1. Triturar tots els ingredients (excepte l’oli d’oliva) amb una batedora fins que tots els ingredients quedin totalment integrats.
  2. Escalfar la paella amb un rajolí d’oli d’oliva.
  3. Quan estigui ben calenta (important que estigui molt calenta) abocar a la paella una cullerada de la massa i formar els mini pancakes de la mida que vulguis. Posar-ne tants com t’hi càpiguen a la paella.
  4. Deixar que es facin una mica i quan vegis que els pots girar sense problemes, dóna-li la volta. Deixar coure uns segons per l’altre cantó i retirar del foc.
  5. Repeteix el procediment fins a acabar tota la massa.

Mireia Oriol

Dietista integrativa

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les cookies. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca