Blog

EL QUE HEM ESCRIT

Consells per un estiu saludable

S’acaba l’escola, arriba la calor, els més petits tenen vacances… Ja arriba l’època de l’any preferida per la majoria d’infants, l’estiu! Els dies són més llargs, és temps per descansar i gaudir del bon temps, els amics i la família. Les vacances d’estiu són moments en els quals solem canviar els nostres hàbits, ja que molt sovint no estem tan pendents dels horaris, fem més àpats fora de casa… Per aquesta raó m’agradaria acabar el curs amb alguns petits consells per seguir cuidant l’alimentació dels infants durant el període d’estiu.

1. Menjar bé, de temporada i proximitat tot l’any.

Menjar equilibrat durant tot l’any serà clau per mantenir una bona salut. Omplir els nostres plats de productes naturals, de temporada i proximitat i evitar els aliments processats serà la millor opció per assegurar-nos que els nens i nenes adquireixen tots els nutrients necessaris.

2. Respectar la sensació de gana i sacietat dels nens i nenes.

Tots coincidirem en el fet que durant l’estiu les altes temperatures fan que no ens vinguin de gust àpats copiosos i densos. El mateix passa amb la sensació de gana, les altes temperatures fan que el nostre cos demani aliments fàcils de digerir i lleugers. No obligar als més petits a menjar més del compte i respectar la seva sensació de sacietat és clau per una bona educació nutricional.

3. Evitar picotejar aliments poc saludables.

És estiu i a tots ens bé de gust un gelat o una orxata de tant en tant. Però cal vigilar que aquest de tant en tant no es converteixi en el pa de cada dia. És important oferir els nens opcions saludables entre hores. La fruita fresca d’estiu és molt bona, a més a més ens ajuda a mantenir a ratlla la gana, ens aporta vitamines i nutrients i ens hidrata.

4. Fraccionar els àpats.

Com ja hem mencionat abans pot ser que els petits tinguin menys gana. Si és el cas del teu fill o filla, una de les opcions per assegurar-nos que menja suficient, és augmentar el número de vegades que se li ofereix menjar durant el dia. De manera que el nen menjarà àpats més lleugers i evitarà els àpats copiosos. Això també és un bon consell durant els dies platja o piscina, ja que farà que les digestions siguin més ràpides i no caldrà que els tinguem esperant hores abans de poder-se banyar de nou per tal d’evitar un tall de digestió.

5. Aliments frescos i refrescants i no oblidar-nos els llegums!

No ens vindran de gust plats molt elaborats i densos com un cuit de llegums o un puré dens.. i és que el nostre cos és savi i busca baixar la temperatura corporal a través d’ingerir aliments frescos i amb molta quantitat d’aigua, menys cuinats i més fresquets. Però ull, perquè això no vol dir menjar més productes processats i precuinats sinó donar-li la volta a les receptes d’hivern per tal d’adaptar-les a l’estiu. Per exemple, els llegums les podem menjar en format d’amanida amb verdures de temporada tomàquet, pastanaga, remolatxa…

6. Fruites i verdura de temporada

A aquestes altures ja sabem que les fruites i verdures han d’estar presents diàriament en la nostra alimentació, però durant l’estiu això és summament important, ja que ens ajuden a hidratar-nos. La naturalesa ens ho posa fàcil i ens proporciona fruites i verdures que a més a més de delicioses contenen molta aigua i són uns potents antioxidants: La síndria, el tomàquet, la remolatxa, el préssec…
¿Sabies que també pots fer gelats amb fruita? Congela la fruita en uns motlles en forma de polo juntament amb un palet i gaudeix!, a la xarxa trobaràs un munt de receptes amb fruita.

7. Hidratació

Les altes temperatures fan que el cos suï per tal de mantenir la temperatura corporal. Hem de compensar aquestes pèrdues de líquid a través de l’aigua (tant dels aliments com l’aigua beguda). No caiguis en l’error de donar-li begudes ensucrades.

També podem oferir de tant en tant begudes casolanes amb sabor. Podem afegir una mica de suc de fruita a l’aigua o deixar una estona fruita o herbes aromàtiques a l’aigua per tal que aquesta agafi gust. Els gelats de fruita també serien una bona opció.

I ara, a gaudir d’un estiu saludable!

Mireia Oriol

Dietista integrativa

Podeu llegir més consells de la nostra dietista Mireia Oriol a l’apartat de salut i nutrició del nostre blog clicant aquí.

Foto capçalera per valeria_aksakova – www.freepik.es

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les cookies. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca