Projecte Pedagògic

A L'ESPAI DE MIGDIA

Ecoarrels treballa conjuntament amb les escoles i les famílies per dur a terme un projecte pedagògic amb fonaments arrelats al territori. Creiem fermament que el menjador pot ser molt més que un espai on els alumnes cobreixen les seves necessitats alimentàries i ho volem aprofitar.

La nostra prioritat és oferir una educació alimentària (tant d’aprenentatge de gustos com de coneixements alimentaris i higiènics-sanitaris) de valors, d’hàbits i de respecte pel medi ambient. Seguim les línies d’actuació establertes per l’escola i la seva comunitat educativa, respectant el seu entorn social i valorant les necessitats que presenta cada centre amb el qual treballem.

El nostre projecte pedagògic s’adapta a les característiques dels centres en els quals prestem servei i al seu projecte educatiu (PEC), sempre realitzant les adaptacions necessàries segons els grups d’edat, ritmes, necessitats i capacitats de cada alumne/a i coordinant les nostres accions amb l’escola.

Durant el servei de menjador es dedica temps i s’organitzen activitats per transmetre hàbits i normes d’higiene, salut, comportament i bones maneres a taula per contribuir al bon funcionament i disposar d’un entorn agradable.

Alguns dels nostres projectes propis consisteixen en el Malbaratament alimentari a les escoles, tallers de cuina per als alumnes, etc. Per saber-ne més, visita el nostre BLOG >

Els nostres objectius són:

  • Fomentar l’autonomia dels nens i nenes, fer-los partícips i responsables de les tasques organitzatives de l’estona de migdia i convertir-los en els protagonistes de les propostes lúdico-educatives que realitzem.
  • Propiciar el coneixement d’una alimentació nutritiva entre els infants: ajudar-los a apreciar el gust pels aliments de proximitat i de temporada, fomentar els bons hàbits a l’hora de menjar, conèixer els diferents aliments, la seva importància a la nostra nutrició i la seva procedència.
  • Treballar des del respecte, la tolerància i la diversitat, etc. Creiem que s’han de fomentar les activitats que treballin de forma directa o indirecta la cooperació, educació en valors, la no-discriminació, l’educació inclusiva, la coeducació durant les estones d’esbarjo…
  • Transmetre d’una manera lúdica i mitjançant diferents activitats i projectes, la importància i conscienciació sobre la conservació del medi ambient, el reciclatge, el desaprofitament alimentari, etc.  
  • Fomentar el joc lliure, potenciar les activitats dirigides, organitzar activitats relacionades amb l’entorn social i cultural dels/de les alumnes i els seus interessos, etc.

Construïm un món millor?

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les cookies. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca